Jana wang melalui Facebook!

Tuesday, May 11, 2010



Hari ni mood gile nak buat kartun je pulak. Bukan apa, pening dengan perangai 'makhluk-makhluk tua' di 'beras tumpah' ni... jadi, kembali le layan satu forum yang rasanya dah 2 tahun tak menjenguk... Dah banyak kelainannya PERGH.COM. Talent baru pun semakin ramai. Dunia wacom dah menjadi kebiasaan. Aku? Masih sketch dengan pensil dan scan pastu trace dalam illustrator lagi. Terasa segan pulak nak menceburkan diri dalam dunia MAJALAH yang penuh glamor dan politikus! Heee....
Sebelum berdirinya aku sebagai aku sekarang, dunia kartun adalah duniaku. Sejak tadika lagi aku dah terdedah dengan Majalah Gila-Gila, Gelihati, gelagat.... Kartunis kesukaan aku pada masa tu, antaranya Rodin, Ujang, Aie, Juragan, Asan, Deen... ramai lagilah! Sekarang dunia kartun telah bergabung dengan dunia komik. Ada kartunis yang melakar dengan style komik dan ada komikes mewacom dengan karektor kartun. Memang sangat meriah!
Beberapa tahun kebelakang, sangat susah nak tengok tawaran-tawaran iklan yang berkehendakkan kartunis/komikes secara full-time/part-time. Tapi beberapa bulan ni, di tahun 2010 ni nampaknya Dunia Komik dan Kartun kembali mewarnai persada seni. Adakah aku akan turut disenaraikan bersama golongan ini? Kita tunggu dan lihat untung nasibku... sabut ke batu!
Apa pun, perancangan telah dibuat, idea telah dikumpul... tinggal tunggu masa merealisasikannya... 
Insya-Allah! Tunggu... :)

No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@MOMOKZ™

Creative Commons License All illustrations are protected by copyright and may not be used or reproduced in any form without MOMOKZ™ permission. Thank you!.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...