Jana wang melalui Facebook!

Monday, April 25, 2011

Orang lain stress, aku kena tempias!


Pagi ni aku datang ofis dengan mood yang baik. Cuma mengantuk sket sebab malam tadi tido lewat dan terjaga-terjaga sebab anak dara aku masih menonton tv walaupun jam dah mencecah ke angka 1.30 pagi.

Aku dikhabarkan, Bos besar punya farewell tunda ke hari lain. Sepatutnya dijadualkan esok malam. Sebelum tu punya cerita, aku ditugaskan mengurus slideshow untuk dipersembahkan pada malam kejadian. Dah collet semua bahan (tapi tak banyak gambar yang betul-betul memberi moment). Plan aku gunakanlah apa yang ada dengan sedikit treatment grafik dan animate yang sesuai.

Oleh kerana ada bebudak praktikal dalam 6 orang masuk dept aku, aku bagi tugasanlah amik satu part sorang. Semua bahan aku dah bagi, dan aku nak tgk setakat mana kreativiti mereka untuk mengolah. Bila dah siap slideshow tu, aku preview... dan aku rasa memadailah dengan bahan yang ada dan dengan bayangan apa yang boleh dibuat. Masuk pula ke bilik editing untuk buat off-line. ALAMAK! Editor pulak tak berkenan... pergh! 5 hari aku buang masa menunggu bebudak tu siapkan kerja, last-last tanak pakai.

 Editor aku nak buat balik... masa dah suntuk ni! Tadi pulak Urusetia majlis nak tengok presentation tu dan rasa macam tak berkenan pulak dengan cara editor aku punya treatment... Hmmm... Inilah susahnya kalau buat ramai-ramai tapi tak sekepala. Kalau ikutkan aku, bahan awal dah ok dah tu, cuma kena make-over sket-sket...

Kadang-kadang aku fade-up dah dengan mengurus menda-menda ni sebab ramai lebih terer dari pengurus! Harapnya berjalan lancarlah projek kecil yang merumitkan nih.... Amin!

Mana tak stress pepagi ni! Aku pun dah jadi stress dan blur je... Baik aku sambung tido!

No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@MOMOKZ™

Creative Commons License All illustrations are protected by copyright and may not be used or reproduced in any form without MOMOKZ™ permission. Thank you!.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...