Jana wang melalui Facebook!

Tuesday, April 5, 2011

Ti-Kiti-Kitok

TI-KITI-KITOK adalah blog baru aku yang menampilkan komik secara online. Buat masa ni aku menten 3 column. Maybe ada 1 column, maybe ada lebih dari yang ada sekarang bergantung kepada kementenan aku. 

Tujuannya, aku nak seperate stroke yang aku boleh apply dalam kerja-kerja illustrasi ni. Untuk Tikitikitok, aku akan cuba mengekalkan lukisan tanpa outline 100%. Kalau ada pun line yang membezakan jarak di tempat-tempat tertentu. Dan satu lagi ianya full-colour, insya Allah.

keduanya, dalam komik online tu tiada cerita peribadi. Kalau nak baca update kerja-kerja aku, di sinilah tempatnya. Tikitikitok untuk komik dan illustrasi gaya naive sepenuhnya. Kalau nak tengok gaya-gaya lain ilustrasi aku pun di blog chemokz nilah tempatnya...

Dan akhir sekali, TIKITIKITOK adalah platform aku memahirkan diri dengan illustrasi berangkai dan tanpa garisan outline. Ini penting bagi aku sebab 2 manuskrip aku dah siapkan, nak jadikan illustrasi je yang masih terkial-kial. Insya-Allah, aku akan realisasikan gak picture book aku tu... Pihak penerbitan dah bagi sokongan dan kena siapkan 5 buku woo... tapi, 1 buku pun belum bergerak lagi ni haa!)

No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@MOMOKZ™

Creative Commons License All illustrations are protected by copyright and may not be used or reproduced in any form without MOMOKZ™ permission. Thank you!.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...