Jana wang melalui Facebook!

Monday, June 14, 2010

Dunia yang semakin mengecil

Semalam aku ada job foto-wedding di Sepang. Perjalanan urusan pagi tu tak berapa baik sebab, time nak pegi tu, tayar depan keta aku bocor habis... aku redah je gi beli sarapan utk Mem dan 3 Rakyat. Kesian plak, aku keluar tak tinggalkan makanan dan sebagainya kat dorang. Waktu tu dah dekat pkl 8 pagi...

Aku janji dengan member photog sorang ni, jam 8 aku amik kat LRT Bukit Jalil, Pkl 8 beberapa minit baru siap tukar tayar spare, terus gegau gi Bukit Jalil. Dah le jalan di Taman Equine dan Taman Puncak Jalil tu cam hampas.... takpe, teruskan perjalanan!

Risaukan terlewat, sebab pengantin maklumkan jam 10 dah start nikah, pukul 9 make-over. Lenjan dengan pantas ke rumah pengantin... sampai dah 9 lebey, aiseh terlewat nih. Tanya pengantin, " err... nana, make-up nak cover tak?" "Takyah la..." dengan selamba je menjawab. Arrgh... hangin betul. Dah le rush ke sana, takut terlewat. Sarapan pun tak lagi... Kalau aku tau, baik aku gi sarap dulu...

Pastu tunggu-punya tunggu, jumpa satu mamat kat majlis tu, rasa macam kenal... rupanya member sekolah menengah! Dia junior setahun dari aku. Borak-borak, member ni bagitau Pak Imam datang pukul 11.... sekali lagi perlanggaran masa! Sabar-sabar...

Nak jadi cerita menarik lagi, jumpa plak kawan mak aku kat situ... rupanya saudara-mara kepada pengantin gak! Hmm... eloklah.... pusing sana, kona sini... jumpa gak orang-orang kampung! Huhuhu... dunia dah semakin mengecil...

Borak-borak ngan pengantin lelaki, dia guru di Sungai Mati, Muar. Sekali lagi... insya-Allah jumpa punya di Bukit Gambir sebab wife kan orang sana... pekan terdekat pun Pekan Bukit Gambir ler...

Moral of the story... jangan peliklah kalau anda terjumpa rakan/pakwe/makwe lama sekarang nih sebab Malaysia ni di hujung jari kita jer... Tak jumpa kat alam nyata, kat Fesbuk mesti jumpa punyalah!



No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@MOMOKZ™

Creative Commons License All illustrations are protected by copyright and may not be used or reproduced in any form without MOMOKZ™ permission. Thank you!.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...