Jana wang melalui Facebook!

Wednesday, March 16, 2011

Bateri Keta Kong Kalikong

Pagi tadi semangat giler nak gi kerja. Smalam dapat buat dua illustrasi dan ingatkan pagi ni dapat CARGAS buat 2 lagi. Kluar rumah jam 6.30 pagi dan vroommm!!! Ikut jalan biasa, tapi tup-tup! Isyarat "bateri" keta dah lip-lap... lip-lap macam lampu otromen. Tak boleh jadik nih... kena patah balik! Dibuatnya keta aku stuck kat tgh highway, baik stuck dekat-dekat dengan bengkel keta!

Aku pun u-turn kat jalan nak masuk Cyberjaya dan patah balik ke Dengkil. Sekali hayat bateri tu tak panjang... betul-betul aku stop kat tepi Traffic-Light!!!

Muka dah poyo dah, orang tengok je... Ni mesti keta dia rosak tak servis! Agaknya, itulah orang yang lalu kat tepi aku tu berkata-kata....

Pikir-punya-pikir... tipon kakak sebelah rumah aku, mintak tolong pinjam jumper dan try caj dari keta dia. Brader polis traffik yang duty kat situ pun sempat interview aku. Nasib le dia tak suruh aku menolak ke tepi jalan keta tu.

20 minit kemudian kakak Rozie datang dengan anak dia. Nasib keta aku berjaya di tolak ke tepi dan buat caj guna jumper. Selamat!!! Masih boleh hidup. Aku pun terus je menggagau ke Kota Warisan tempat bengkel aku slalu hantar repair. Dan...

YES!!! Bukan setakat bateri, malah alternator keta aku jugak rosak sekali. Pagi ni jer aku dah terbang RM400. Adududu.... masuknya tak lagi... asyik keluar jer!!!

Mood aku nak mengillus pun macam dah out je nih. Takpelah, aku nak rehat jap... tenangkan fikiran... Kot dapat layan 1 illus pun jadilah untuk hari ni... HUH!

No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@MOMOKZ™

Creative Commons License All illustrations are protected by copyright and may not be used or reproduced in any form without MOMOKZ™ permission. Thank you!.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...