Jana wang melalui Facebook!

Wednesday, March 30, 2011

Kalau aku Superhero


Dalam dua tiga hari ni aku tengah pecah kepala mencipta watak-watak untuk projek buku aku sendiri tu. Dalam pada tu, aku search punya search rujukan di gugel, aku banyak nampak karekter superhero Jepun ataupun mat saleh. 

Sebenarnya dalam sejarah menghasilkan karekter kartun, watak superhero adalah yang paling jarang aku ketengahkan. Ntah la... aku memang takde superhero idola. Sejak kecil aku dah dimomokkan dengan cerita Ultraman, Heman, Kesatria Baja Hitam, Transformer, Thunder Cat dan banyak lagilah watak superhero termasuklah Superman. Tapi takde satu pun yang melekat di kepala otak aku.

Jadi aku tergeraklah nak buat satu karekter superhero. (Sebenarnya lebih kepada design semula watak superhero sedia ada dan jadikan chibi stail jer...) Lalu aku memilih Kamen Rider. Aku pun tak la tgk dan tahu pun apa-apa pasal watak superhero ni.

Sambil sambil tu aku berangan... KALAU AKU SUPERHERO, watak yang macam mana aku nak eh? Kalau hero selamatkan bumi, selamatkan bandar tu dah kira kliche sangat. Memang tujuan superhero diciptakan untuk menyelamatkan keadaan.

Aku terfikir gak nak jadi seseorang yang boleh tahu masalah orang dengan jadi HALIMUNAN. Pastu aku cuba selesaikan masalahnya dengan mendapatkan sumber-sumber yang boleh membantu orang yang ditimpa masalah tu... tapi, kliche gak!!!



Apa lagi superhero yang belum ada sesiapa jadi eh???...

No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT@MOMOKZ™

Creative Commons License All illustrations are protected by copyright and may not be used or reproduced in any form without MOMOKZ™ permission. Thank you!.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...